TRÆNINGSPROGRAM

I samarbejde med Tri-Træneren er der lavet et træningsprogram henvendt til den nye triatlet som skal prøve kræfter med triathlon for første gang.

Tri-Træneren har træneren Aksel Nielsen i spidsen. Aksel er en af de højst uddannede triathlon trænere i Danmark og vil med hans store viden og erfaring sikre et stabilt træningsprogram der sikre dig en god oplevelse når udfordringen skal tages d. 9. juli.

Programmet tager udgangspunkt i de to vigtigste aspekter indenfor udholdenhedstræning. Kontinuitet og progression.

Kontinuiteten opstår ved at du træner alle passene. Hvis du er presset på tid, så sørg for alligevel at komme ud at træne, men skær måske i tiden.
Progressionen er indbygget i programmet. I starten vil progressionen være på mængden, og senere hen i intensiteten.

Hvis du måtte have nogen afklarende spørgsmål så benyt Aalborg Triathlon Facebook side, en side du også frit kan benytte til at finde en træningsmakker.

Ønsker du en personlig coaching henvises til Tri-Træneren. Hvor du kan finde alle relevante oplysninger omkring muligheder og priser.

Programmerne består af to træningspas i hver disciplin per uge. Der trænes i blokke af fire til 10 ugers varighed. Hver blok vil løbende blive lagt op på hjemmesiden.

1/4 JERNMAND Træningsprogram

1/2 JERNMAND Træningsprogram